Ağır ceza davaları Ankara üzerinde birçok büro tarafından avukat aracılığı ile görülür. Ağır cezaya konu olan dava ve mahkeme detayları ise şu şekildedir!

Egra Hukuk yaşam süreci boyunca her zaman için birbirinden başarılı ve deneyim sahibi uzman avukatlar ile çalışmıştır. Uzmanlığa bu denli önem verilmesinin nedeni, mahkemede başarılı bir savunma ve başarılı bir müvekkil araştırması için gereklidir. Her dava konusu farklı olacağı için farklı mahkemelerde görülecektir. Bir avukat her alan hakkında kısmi bilgiye sahiptir fakat asıl bilgi ve tecrübesinin yer aldığı konum uzmanlaştığı alan olmalıdır.

Her avukat belirli kural ve mevzuata zaten ortak olarak hakimdir fakat bir alanda uzmanlaşmak son derece önem taşıyan bir konudur. Müvekkilin hakkını savunan ve gözeten avukatların uzmanlık alanları arasında ceza mahkemeleri yer almaktadır. İşte ceza avukatlarının görevleri ve sorumlulukları!

Ağır Ceza Davaları Nelerdir?

Ağır ceza mahkemeleri uzun süreye sahip davaların ve olayların kabul bulduğu mahkemelerdir. İşlenen suçlar ağır olarak geçtiği için mahkeme ismi de bu şekilde düzenlenmiştir. Ağır ceza davaları bünyesine ait konularda savunma yapması gereke avukatların da uzmanlık alanlarının ağır ceza veya ceza olması gerekir. Yani çalışmanız gereken avukat; ceza avukatı veya ağır ceza avukatı olmalıdır.

Hukuki sistem oluşumu; suçluları tespit etmek ve tespit edilen suçluları yargılayarak ceza vermeye dayanır. Bu sırada mağdur edilmiş ve hukuki hakların çiğnenmiş sanığın da hakları gözetilir. Ceza vermek ve savunmalar sonucunda olayı kesinleştirmek adına kurulan mahkemelerin birçok çeşidi bulunur.

Ciddi suçların ve olayların yargıya taşındığı mahkemelere; ağır ceza mahkemesi denir. Yargıya taşınan suçlar; adam öldürme, terör, organize suçlar, cinsel istismar, büyük ölçekte uyuşturucu kaçakçılığı şeklindedir. Sıralamış olduğumuz konular yalnızca örnektir.

Bu tarz konulara ilişkin davalar, Sulh Ceza ve Asliye Mahkemeleri bünyesinde görülür. Ağır ceza davaları konuya ilişkin farklı savunmalar gerçekleştiren avukatlar ile daha bilinçli bir şekilde atlatılabilir. Diğer davalar gibi bu dava türünde de avukatın çok iyi çalışması ve savunma hazırlayarak başarılı bir şekilde müvekkilini temsil etmesi çok önemlidir.

Ağır Ceza Davaları Ne Kadar Sürer?

Ağır ceza davası bünyesinde gerçekleşen duruşmaların süresi birçok özelliğe göre değişiklik gösterebilir. Bu özellikler; duruşma esnasında sanıkların sayısına göre değişebilir. Mesela bir mahkeme salonunda, yani duruşma bünyesinde 2 sanık, 2 tanık ve 2müşteki yer alıyorsa bu dava yaklaşık olarak 1 saat kadar sürebilir.

Duruşma nitelikleri ve özellikleri değiştikçe bu süre zarfı da değişiklik göstermektedir. Bazı davalar yalnızca 5 dakika sürebilirken bazı davalar ise 1 saati aşkın süre kadar; 12 saat kadar dahi sürebilmektedir. Ağır ceza mahkemesi 10 seneyi aşan konulara dair iş görmekte ve ilgilenmektedir.

Ağır Ceza Mahkemelerinde Yargılanan Kişiler!

Bu mahkeme bünyesine yargılanan kişiler, ağır suçlara ilişkin yer alan kişilerdir. Örnek olarak bir cinayet zanlısı ağır ceza mahkemesinde yargılanmaktadır. Bu mahkemede yargılanan çoğunluğun genellikle suç geçmişi bulunur ve sicili kabarıktır.

Yani buradan anlamalıyız ki ağır cezaya ilişkin suç işleyen kişiler, suç işlemeye yatkın olan kişilerden oluşur. Bu durum fark edildiğinde mahkeme tarafından daha da önem arz etmesi gereken bir olgu olarak karşımıza çıkar.

Mahkeme kurulma nedenleri bu suçluları yargılamak dışında, toplam güvenliğini ve sağlığını korumaktır. Ciddi ve ağır suçlar ile de mücadele için kurulan bu mahkemelerde başarılı avukatların yer alması önemlidir. Yargı süreci farklılıkları diğer mahkeme türlerine göre değişiktir. Bunun sebebi de ağır cezaların yer alması ve suçluların sicillerinin kabarık olmasıdır.

Ağır ceza davaları bünyesinde adil bir yargılama oluşumu toplum bütünlüğünü korumak için de son derece önemlidir. Yargılama sürecinde en önem taşıyan unsur yeterli bir şekilde cezalandırmanın oluşmasıdır. Aksi takdirde hem karşı taraf hem de toplum için büyük bir hata peşi sıra gelir.

Ankara Ağır Ceza Davaları Avukatlık Ücretleri

Ankara üzerinde gerçekleşen davalar için birçok büro ile çalışma şansınız bulunur. Burada tercih yaparken en önemli etkenlerden oluşacak bir faktör; muhakkak ki avukat seçim kriterlerinize uygun bir avukat ile çalışmaktır.

Alanında uzman olan ve başarılı bir deneyim geçmişine sahip avukat ile çalışmak mahkeme sonucunda başarılı sonuç alma ihtimalinizi olabildiğince arttıracaktır. Bu sebeple de avukatlık ücretlerinin yanı sıra öncelikle doğru dava için doğru avukat tercihi yapmak önem taşır.

Ankara üzerinde bu işlemi rahatlıkla yapabileceğiniz bir büro aracılığı ile avukat seçiminizi yapmalısınız. Egra Hukuk ağır ceza davaları için oldukça uygun fiyatlardan avukatlık ücreti sunmaktadır. Sizler de bu ücretlendirme avantajından fayda sağlayabilirsiniz.

Ankara üzerinde sorunsuz bir şekilde iletişim kurabileceğiniz bir büro ile siz de kolaylıkla çalışın. Davalarda gerekli olan teknik bilgi haricindeki insan ilişkileri de bu meslek için oldukça önemlidir. Özellikle ağır ceza mahkemelerindeki ceza yükümlülüğünün ağırığı söz konusu olduğunda sorunsuz bir süreç ilk aranan unsur olur.

Egra Hukuk, Ankara'da Ağır Ceza Davaları Konusunda Uzman Avukat Kadrosuyla Hizmetinizde. Güvenilir Ve Etkin Savunma İçin Bizi Seçin!